立ち往生

基本的にネタバレに配慮していないのでご注意ください。

OZmafia!!-vivace-攻略中

OZmafia!!-vivace-をゴリゴリ攻略中。とんでもないボリュームだもので、なかなか終わりが見えないけれど、グランドEDをどうしても見たいので頑張ってプレイしている。言葉で殴打してくるキリエさんと、時折声がしっとり色っぽくなるカラミアさんに取り合われたくて、オズメンバーの攻略を後回しにしております。ビバ三角関係。

で、ちょっとテーマ曲の歌詞が気になったもんで、後ほどストーリーと照らしあわせてニヤニヤするために意訳してみました。OP曲もやる予定。


Dare To Believe/Article One

Not sure how to do this or where to begin
Caught up in the distance no one wins
I'm running right to you, stay where you are
I pray we make it
I can't remember, I can't forget
Where did I lose you in my head?
If there's a chance now, to find what we lost
This time we'll find a way
Somehow, someday

どうすればいいのか、何から始めればいいのか
勝者すらもいない場所に巻き込まれ
君のそばへと走っている 君のいる場所へ
間に合うといいな
覚えられない、忘れられない
僕は記憶のどこに君を失くしたんだ?
もしできることなら、僕らが失くしたものを見つけられるなら
どうにかして、いつか道を見出すんだ

I dare to believe we're gonna make it
We'll find a place where we can shine like the stars
Our chance we'll take it
It's far away but there's a light
I'll wait for you tonight

僕らはうまくいくだろうって、勇気を出して信じてみるんだ
星のように輝ける場所を見つけるだろう
チャンスを掴むんだ
遠くに光が見えるから
僕は今夜 君を待つんだよ

The pictures and phrases in my mind
All come to the surface over time
Nobody can stop this, like nothing at all
We're automatic
Surrender the moment, bring it to life
I see my reflection in your eyes
Nothing can stop me from thinking of you
And every time I pray
Sometime, someday

想う光景も言葉も、いつも心の淵に浮かんできて
誰にも止めることができない
無意識だから
この瞬間を投げ出して、人生に身を委ねよう
君の目に僕が映る
誰も止められない 君への想いは
だから僕はいつも祈るんだ
いつか いつか

I dare to believe we're gonna make it
We'll find a place where we can shine like the stars
Our chance we'll take it
It's far away but there's a light
I'll wait for you tonight

僕らはうまくいくだろうって、勇気を出して信じてみるんだ
星のように輝ける場所を見つけるだろう
チャンスを掴むんだ
遠くに光が見えるから
僕は今夜 君を待つんだよ

Take this back to the start
Fix where it fell apart

始まりの場所に連れ戻して
ばらばらに壊れたものを取り戻そう

I dare to believe we're gonna make it
We'll find a place where we can shine like the stars
Our chance we'll take it
It's far away but there's a light
I'll wait for you tonight

僕らはうまくいくだろうって、勇気を出して信じてみるんだ
星のように輝ける場所を見つけるだろう
チャンスを掴むんだ
遠くに光が見えるから
僕は今夜 君を待つんだよ